Brann
    Brann

Vaagan Moen klar for QPR

• 12. november 2010
    Av Ruben

At et klubbskifte skulle bli en realitet har vært klart lenge. Først i går ble Petter Vaagan Moen offisielt klar for den engelske klubben Queens Park Rangers.

Vaagan Moens overbevisende prestasjoner i Tippeligaen denne sesongen har fått diverse klubber til å løpe løpsk med sjekkheftene i hånden. Budene rullet etter hvert inn på Brann Stadions kontorer fra engelske, tyske og nederlandske klubber, men Vaagan Moen valgte å takke nei og avvente situasjonen.

I stedet endte han opp i Queens Park Rangers. Klubben som topper nivå 2 i England skal ha vært svært ivrige etter å sikre seg Vaagan Moens tjenester, og i går signerte landslagsspilleren en kontrakt som strekker seg over to og et halvt år.

- Queens Park Rangers var veldig ivrige etter å hente meg. De har fulgt med over lang tid, og mange i klubben har sett meg i aksjon. Det gir trygghet, sier Vaagan Moen i en uttalelse til BT.

Frisparkspesialisten som nærmest har scoret på bestilling for Brann denne sesongen håper han får samme rolle i QPR som han har hatt i Bergen.

- De har sagt at jeg kommer til å bli brukt som indreløper eller like bak spissen. Det er helt perfekt, fortsetter han.

QPR er blant topplagene i engelsk nivå 2, og er ubeseiret etter 16 seriekamper. Manager Neil Warnocks målsetting skal være opprykk til Premier League.

- Det føles stort. QPR er en av de store og tradisjonsrike klubbene i England. Dette er en drøm jeg har hatt siden jeg var guttunge, og noe jeg har jobbet hardt for. Dette blir et kjempesteg for meg, sier en åpenbart fornøyd Vaagan Moen til BT.

Dermed avsutter Vaagan Moen sin karriere i Brann etter 158 obligatoriske kamper og 35 scoringer.

Ruben Lund Alfheim

• Kommentarer

For fans, av fans

FanForum er en nyhetsside og møteplass for alle fotballelskere, skrevet av de som kjenner laget best: supporterne.

Logg inn Bli medlem

Skribenter søkes
Ønsker du å skrive om laget ditt og dele lidenskapen med andre?
Fortell oss hvilket lag du kunne tenke deg å skrive om.

Redaksjonen