Brann-troppen vil bli betydelig endret til kommende sesong. Mens det hersker usikkerhet rundt fremtiden til noen, vil andre ta farvel med klubben allerede søndag.
Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at Brann-stallen vil fornyes betydelig foran neste sesong. Noen kontrakter løper ut. Noen legger opp. Noen har valgt å returnere til gamle trakter.
Totalt fire spillere har allerede offentliggjort hvor deres fremtid ligger. Veteranene Cato Guntveit og David Nielsen legger opp, Eirik Bakke returnerer til moderklubben Sogndal mens Gylfi Einarsson retter nesen mot gamle trakter i Fylkir og Island.
Når det gjelder stamspillere som Jan Gunnar Solli, så ligger ikke hans fremtid i Brann. Løpsmaskinen har lenge vært i søkelyset til den amerikanske klubben New York Red Bulls, og det aller meste kan tyde på at han vil ende opp der.
Ytterligere en håndfull spillere har kontrakter som utløper etter inneværende sesong. Christian Kalvenes, Zsolt Korcsmár, Petter Vaagan Moen, Juninho Cabral og Diego Souzas fremtid er fremdeles usikker.
Når det gjelder neste sesong håper jeg ikke Karl Erik Torp ender i Brann. Leste i vg at han var koblet til flere tippeligaklubber, der av Brann. Blir som da vi hentet Mjelde fra Sandefjord, og en ny Mjelde trenger vi ikke.
Se mot Løv Ham spillere! Er mitt tips... Flere av spillerne i startelveren holder faktisk høyt nivå. Mats Kaland, Aleksander Solli, Efe "Prince" Ehiobro, osv. Lokalt er smartest spør du meg.
Blir spennende å se hva Fredrik Haugen og Lars Grorud kan få til på Stadion.
Jeg trygler deg Bruun Hansen. Velg spillere med omhu... Ikke bare gå for de dyreste, eller de til størst verdi. Du hentet Demba Nyren for 10 mill. Det ødela mye... Det er mange gode spillere uten kontrakt, men hent spillere vi trenger. Du lovte oss å satse lokalt, da du kom. Hvor ble det løfte av?
De sliter vel økonomisk de så det er ganske naturlig ! Nå er det scouternes jobb å finne nye talenter fra for eksempel Afrika for å kanskje selge dem videre etter et par år.
Carl Erik Torp er kanskje Tippeligaens mest undervurderte spiller ! Å hente han for lommerusket dere må betale til skakk-kjørte Kongsvinger er et kupp. Vent å se hvordan han kommer til å briliere i Tippeligaen neste sesong ! Bruun Hansen bør også trekke seg, latterlig å ha så mange kontraktutløpelser . Dere trenger en rik onkel igjen for å redde klubben !
Petter Vaagan Moen blir fort Vålerengaspiller tror jeg.. Greit å hente han når han er gratis selv om han sannsynligvis skal ha litt for mye lønn. Men en midtbanespiller med målteft kan man ikke takke nei til.. Men det ender vel med at RævBK plukker opp han også..
Herregud ! "RævBK", voksent skrevet i grunn. Håper for all del han ikke går til oss, eneste sted han kan spille med den teknikken der er i The Championship. Dra til QRP som snuser på deg Vaagan Moen.
Er nok et jevnt oppgjør det, men mener RBK er hakket bedre enn de ! Stallen til QPR er det mye rusk i, men rykker de opp så skal du ikke se bort i fra at de har et bedre lag !
FanForum er en nyhetsside og møteplass for alle fotballelskere, skrevet av de som kjenner laget best: supporterne.