Brann
    Brann

Eirik Bakke ferdig i Brann

• 27. oktober 2010
    Av Ruben

Spekulasjonene har florert lenge, men først nå er det offisielt. Eirik Bakke forlater Brann til fordel for moderklubben Sogndal.

Ryktene rundt Bakke og en eventuell overgang til Sogndal begynte for alvor å skyte fart for noen uker siden. Midtbanespilleren har på langt nær overbevist i Bergen denne sesongen, og kontrakten hans med rødtrøyene utløper etter nåværende sesong.

I dag kom bekreftelsen på at overgangen er i boks. Bakke skal ha undertegnet en kontrakt med Sogndal som strekker seg til 2013.

Den tidligere Brann-kapteinen er strålende fornøyd med at overgangen ble en realitet.

- Tippeligaspill med Sogndal er det viktigste jeg kan gjøre videre i karrieren min. Jeg er svært fornøyd med å ha fått muligheten til dette, sier Bakke til klubbens offisielle hjemmeside.

Eirik Bakke har i løpet av fire år spilt 102 kamper for Brann, og kommet på scoringslisten ti ganger. Nå returnerer han til gamleklubben Sogndal, som han tjenestegjorde for mellom 1993 og 1999.

Ruben Lund Alfheim

• Kommentarer

For fans, av fans

FanForum er en nyhetsside og møteplass for alle fotballelskere, skrevet av de som kjenner laget best: supporterne.

Logg inn Bli medlem

Skribenter søkes
Ønsker du å skrive om laget ditt og dele lidenskapen med andre?
Fortell oss hvilket lag du kunne tenke deg å skrive om.

Redaksjonen