Begge håper å starte

• 2. oktober 2010
    Av holte2

Andreas Lie (23) er spilleklar etter mageviruset han pådro seg i forrige uke, men om det han eller Arni Gautur Arason (35) som vokter Odd-buret mot Haugesund, er uvisst

Andreas Lie slet i forrige uke med et magevirus som gjorde han uaktuell til Sandefjord-kampen. Fra torsdag til søndag lå han rett ut, og spiste ikke på flere dager.
    - Jeg var helt utmatta og hadde feber i forrige uke, men jeg merket bedring allerede på mandag, forteller Lie.
    Odds fysioterapeut, Kenneth Martinsen, bekrefter at keeperens form er stigende.
    - Han har kommet seg bra etter viruset. Nå er det viktig for han å fylle på lagrene igjen, ettersom han mistet noen kilo, sier Martinsen.
    - Jeg mistet et par kilo og hadde litt lav fettprosent, men nå er matlysten tilbake, sier Lie.

TRENER FOR FULLT
    Denne uken har 23-åringen trent for fullt, og lover han er mer enn klar til bortemøtet mot Haugesund.
    - Jeg har trent bra hele uken, og føler meg helt fin nå, sier unggutten.
    - Starter du på søndag?
    - Jeg håper det, det blir bestemt fredag. Jeg føler ikke at jeg har spilt meg ut av laget på noen måte, selv om Arni sto sist, sier den tidligere Aalesund-keeperen.

Arni Gautur Arason gjorde en god figur mot Sandefjord sist søndag. Men han er usikker på om han får fortsette som sisteskanse når Odd møter hjemmesterke Haugesund.
    - Jeg aner ikke om jeg spiller, men jeg vil selvfølgelig helst spille. Det er Fagermo som bestemmer om det blir Andreas eller meg, sier islendingen.

Neste sesong er det Andreas Lie og André Hansen som er keepere i skiensklubben, og Arason mener det ikke er heldig for ham å se etter ny klubb som andrekeeper.
    - For min egen del ville det vært best å avslutte som førstekeeper, men jeg får se etter sesongen. Jeg er åpen for det meste, sier 35-åringen, som ikke har kontakt med konkrete klubber foreløpig.

TAR UT DE BESTE
    Dag-Eilev Fagermo er klar på at Odd skal stille sitt beste mannskap ut sesongen.
    - Nå gjelder det å vinne fotballkamper, og da må det beste laget spille, kommenterer Fagermo.
    Torjus Hansén har spilt godt både som midtstopper og som venstreback de siste kampene, men Fagermo bekrefter at veteranen ikke starter mot Haugesund.
    - Anders Rambekk startet ikke sist, men han starter på venstreback nå, sier Fagermo bestemt.

SMÅSKADER
    Magnus Lekven trente alternativt i går på grunn av strekk i låret, mens Jone Samuelsen gikk av treningsfeltet litt tidligere enn lagkameratene.
    - Magnus blir nok klar til kampen, men tok det rolig i dag. Når det gjelder Jone, så har vi tatt litt hensyn. Han har hatt en lang og hard sesong, og vi tar ingen sjanser på at han skal slå opp skaden han hadde i Viking, forteller Martinsen.

Tommy Svindal Larsen tok en rolig joggetur i går, men han kan bli klar til sesongavslutningen.
    - Tommys skade går etter planen, avslutter Odds fysioterapeaut.

• Kommentarer

For fans, av fans

FanForum er en nyhetsside og møteplass for alle fotballelskere, skrevet av de som kjenner laget best: supporterne.

Logg inn Bli medlem

Skribenter søkes
Ønsker du å skrive om laget ditt og dele lidenskapen med andre?
Fortell oss hvilket lag du kunne tenke deg å skrive om.

Redaksjonen