Torjus Hansén (36) legger ikke skjul på sin skuffelse over å bli vraket mot Haugesund. Hansén mener han er god nok for en plass i startoppstillingen til Odd.
Anders Rambekk ble spart i hjemmekampen mot Sandefjord sist helg. Torjus Hansén tok da plass på venstrebacken og gjorde en strålende kamp. Men fornyet tillit får han ikke. Søndag er Rambekk tilbake i startoppstillingen til Odd. Hansén er tilbake på benken.
- Jeg er veldig skuffet, for jeg hadde et håp om å få muligheten igjen, innrømmer Hansén.
ØNSKER Å SPILLE
36-åringen mener han forsvarer en plass i førsteelleveren til Odd.
- Jeg synes jeg er god nok. Som alle andre, ønsker jeg å spille hele tiden. Derfor er det litt bittert å bli benket igjen, sier Hansén.
Veteranen har allerede annonsert at han legger opp etter sesongen. Hansén tror dette er noe av grunnen til at Dag-Eilev Fagermo velger å vrake ham.
- At jeg legger opp er nok helt klart en av grunnene til at jeg ikke får spille. Fagermo tenker nok lenger enn bare én kamp. Jeg mener uansett at det beste laget burde spille til enhver tid, sier Hansén.
Han føler dog at det ville vært litt urettferdig overfor Anders Rambekk hvis Fagermo hadde fortsatt med samme forsvarsfirer som mot Sandefjord.
- Rambekk ble hvilt mot Sandefjord. Om jeg hadde vært Rambekk - og blitt benket mot Haugesund - ville jeg følt det urettferdig, sier Hansén.
- KAMPEN MÅ VINNES
Også Fagermo påpeker at Rambekk aldri har spilt seg ut av laget.
- I tillegg er han veldig god defensivt, kommenterer Fagermo, som mener morgendagens kamp må vinnes om skienslaget skal klare å ta 4. plassen i eliteserien.
- Vi må ha ni poeng på de fem siste kampene. Da har vi en god sjanse på 4. plassen. Skal vi klare å være med der oppe, må Haugesund-kampen vinnes, sier Odd-treneren.
Om avslutningen på sesongen står i stil med innsatsen den siste tiden, kan oppsummeringen av 2010 bli hyggelig sett med Odd-øyne.
- Hvis vi klarer å ende i toppen i år også, vil det være en god prestasjon. I tillegg har vi fornyet laget merkbart denne sesongen, sier Dag-Eilev Fagermo.
FanForum er en nyhetsside og møteplass for alle fotballelskere, skrevet av de som kjenner laget best: supporterne.