Fredrikstad
    Fredrikstad

Hva er galt med Fredrikstad?

• 12. september 2010
    Av Kaizer

Vi har sett det før, og vi fikk se det idag. Forferdelig spill og spillere med elendig innstilling. Derfor "taper" vi for Nybergsund, slik vi oftest gjør. 

Dette er ikke noen artikkel om kampen i dag, men kampene generelt. Laget til Fredrikstad er det klart beste i hele Adeccoligaen på papiret og skal derfor ha små problemer med å slå blant annet Nybergsund. Én seier på de siste seks kampene er et faktum. Hva er det som går så fryktelig galt?

FFK har all grunn til å lykkes. De har Norges kanskje beste supportere, det største budsjettet i Adecco'n, det beste laget, det største trenerteamet og ikke minst den flotteste stadion. Men har vi den beste treneren? Nei, tvert imot. Personlig har jeg hatt stor tro på Tom Freddy Aune og hele tiden prøvd å "skylde" på noen andre. Men hvem sin jobb er det å motivere spillerne? Jo, nettopp treneren. Jeg får inntrykk av at Aune er for alt for "mild" og for god "venn" med spillerne. Det er dette som ødelegger.

Aune har hatt hele sesongen på å gjøre noe med dette, men det hjelper ikke. Fredrikstad spiller fryktelig kjedelig fotball, og resultatene uteblir. Jeg blir faktisk flau over at flere av kampene blir vist på riksdekkende tv, da alle kan se at aristokratene, som spilte flott angrepsfotball under Knut Torbjørn Eggen i 2004 og 2006, og tidvis elegant fotball under sølvsesongen med Anders Grönhagen. Nå derimot er det ingenting som stemmer.

Undertegnede håper Tom Freddy Aune skjønner at nok er nok og tar sitt farvel. Hvem hvem skal så erstatte han? Vil assistenttrener Trond Amundsen overta, eller skal klubben hente en utenfra? Kjell Jonevret? Og vil klubben ha råd til dette?

Aune vil nok ikke gå sånn helt uten videre uten at noe spektakulært kommer til å skje. Derfor kommer også utgiftene ved å sparke han. Dette har FFK helt klart ikke råd til. Så derfor håper jeg virkelig at Tom Freddy tar grep frem mot onsdagens viktige kamp mot Bodø/Glimt. Du har nå en halv uke til å vise at du virkelig duger. Lykke til.

• Kommentarer

• GangstadBoyGangstadBoy 13. september 2010

FFK burde nesten ha vært klare for Tippeligaen neste år allerede. Har jo en sinnsykt bra stall i forhold til alle de andre klubbene i Adeccoligaen..

• KaizerKaizer 14. september 2010

Akkurat, og derfor er det dårlig av Aune å ikke klare å "utnytte" det.

For fans, av fans

FanForum er en nyhetsside og møteplass for alle fotballelskere, skrevet av de som kjenner laget best: supporterne.

Logg inn Bli medlem

Med i denne diskusjonen

Skribenter søkes
Ønsker du å skrive om laget ditt og dele lidenskapen med andre?
Fortell oss hvilket lag du kunne tenke deg å skrive om.

Redaksjonen