Kaptein Cesc Fabregas har nå annonsert at han blir i Arsenal - hvertfall denne sesongen.
- Først vil jeg si unnskyld til alle Arsenal fans for ikke å ha offentliggjort noen uttalelser tidligere, men jeg har ikke visst hva som ville skje før nå, sier Fabregas.
- Jeg kan ikke nekte for at tanken å spille for Barcelona er fristende for meg. Det var der jeg lærte å spille fotballen jeg i dag spiller, det er min hjemby, og det er der de fleste av mine venner bor. Jeg har alltid drømt om å returnere dit en dag. Det finnes ikke mange spillere i verden som ikke kunne tenke seg å spille for Barcelona.
- Jeg har hatt samtaler med Arsené Wenger flere ganger i sommer, både over telefon og ansikt til ansikt angående en overgang til Barcelona, og samtalene har endt med at Arsenal har sagt nei til to formelle bud fra Barcelona.
- Jeg er en profesjonell spiller og jeg forstår fult at Arsenal har sagt nei til Barcelona, og at de ikke ønsker å selge meg. Jeg skylder klubben, fansen og manageren mye, og jeg respekterer deres avgjørelse. Jeg er nå fult konsentrert for neste sesong i England og Arsenal.
- Jeg kan forsikre all Arsenal fans om at forhandlingene nå har sluttet, og at jeg som sagt er 100% klar for neste sesong her på Emirates Stadium. Jeg er en Arsenal spiller, og med en gang jeg går ut på banen igjen, så er det den eneste klubben jeg kommer til å tenke på.
- Jeg ser frem til neste sesong, og til å kunne legge alle spekulasjoner bak meg.
Gotta love Cesc!
Da har også Barca gitt seg. Like greit!
http://www.fcbarcelona.cat/web/english/noticies/futbol/temporada10-11/08/06/n100806112326.html
Faen på tide...
FanForum er en nyhetsside og møteplass for alle fotballelskere, skrevet av de som kjenner laget best: supporterne.