(Brentford - Leyton Orient 5-0): Londonderbyet mot Orient ble like morsomt som det skal være. Uwe Rösler beholdt samme startellever som sist, med unntak av høyreback Logan som var ute med skade og ble erstattet av Kevin O'Connor.
Brentford tok kommandoen fra start og Niall McGinn var svært aktiv. Først satte han opp Alexander før minuttet var gått, men skuddet traff ikke mål. Det tok imidlertid ikke lang tid før scoringen kom. Igjen var det McGinn som førte an, men i stedet for å sentre til Woodman som kom på et fint løp på yttersiden, skar han innover i banen og fyrte løs et skudd som smatt forbi keeper Lee Butcher i nærmeste hjørne på det glatte underlaget.
I det neste kvarteret av kampen var gjestene absolutt med på notene, men utover i omgangen så Brentford ut til å få en viss kontroll over kampen. Ingen av lagene la noe i mellom i duellene, som seg hør og bør i slike oppgjør..
I 2. omgang var det game, set and match for Brentford innen de 10 første minuttene var spilt. Først var det hodesterke Leon Legge som satte pannebrasken til på et fint frispark fra Saunders. To minutter senere var frisparkfoten til Saunders avgjørende igjen, denne gang satte han ballen direkte i mål. En flott scoring.
Men Saunders var ikke ferdig for dagen helt ennå.. Kvarteret før slutt fikk Brentford frispark igjen, denne gang på hjørnet av 16-meteren etter at Donaldson ble felt. Saunders plasserte skuddet nydelig i krysset.
Innbytter MacDonald skulle økt til 5-0, men i stedet ble det en annen innbytter, Marcus Bean, som satte punktum med scoring nr. 5. Bees nr. 4 på tabellen, vi er i gang..
Les utfyllende kamprapport her.
Kampfakta:
1-0 Niall McGinn (6 min)
2-0 Leon Legge (52 min)
3-0 Sam Saunders (54 min)
4-0 Sam Saunders (75 min)
5-0 Marcus Bean (89 min)
Laget: Lee - O'Connor, Legge, Osborne, Woodman - Saunders (Weston, 76), Douglas, Reeves (Bean, 70), McGinn - Donaldson, Alexander (MacDonald, 70).
Ubenyttede reserver: Moore, Eger.
Tilskuere: 5,399 (704 bortefans) på Griffin Park.
Up the Bees!
FanForum er en nyhetsside og møteplass for alle fotballelskere, skrevet av de som kjenner laget best: supporterne.