(Brentford - Yeovil 2-0): Uwe Rösler kunne ikke fått en bedre debut som Brentford manager enn seieren mot The Glovers i sesongpremieren. Hjemmelaget vartet opp med festfotball, offensivt og underholdene. Eller som sørlendingene pleier å si om sitt kjære Start i medgangstid; Makrellfotball!
Høye forventninger, høyeste tilskuertall i åpningskampen på flere år og en spillestil som gledet alle med hjerte for The Bees.
Uwe valgte å la kaptein O'Connor og siste sesongers toppscorer, Charlie MacDonald, starte på benken. Unge Jake Reeves fikk sin debut. Legge og Diagouraga var ute med skade. Keeper Lee fungerte som kaptein. Brentford var førende fra første stund og kunne tatt ledelsen allerede etter et par minutter. Hardkjøret fortsatte mot gjestenes mål, men Williams kunne gitt Brentford et slag i ansiktet, men Lee avverget.
Helt fortjent tok Brentford ledelsen etter halvtimen spilt da dommeren tildelte straffespark da assistentdommeren mente han hadde sett Jones handse. Massive protester hjalp selvsagt ikke, Gary Alexander fikk ta straffen og satte den i mål.
Kampen fortsatte med flere gode muligheter for Brentford, men mål ble det ikke før Logan avgjorde kvarteret før full tid med scoring i debuten.
En solid åpningskamp fra Brentford, mye positivt å ta med seg videre og fansen har latt seg imponere av Uwe og co. En fin dag for fotball på Griffin Park!
Les fullstendig kamprapport her.
Kampfakta:
1-0 Gary Alexander (str. 30 min)
2-0 Shaleum Logan (76 min)
Laget: Lee - Logan, Osborne, Eger, Woodman - McGinn (MacDonald, 72), Douglas, Reeves (O'Connor, 81), Weston (Saunders, 58).
Ubenyttede reserver: Moore, Balkestein.
Tilskuere: 6,278 (512 bortefans) på Griffin Park.
Det var en fornøyelse å være på Griffin Park på lørdag. Laget er blitt adskillig mer spillende under Uwe, og alle de nye spillerne virker solide. Vi har omsider fått en midtbanegeneral i Jonathan Douglas (ex Leeds og Swindon).
Kampen er behørig omtalt overfor, jeg kan bare legge til at det var en fortjent seier, og at det etter kampen runget massivt "Uwe, Uwe, Uwe" over Griffin Park. Med positivt spill og god stemning rundt klubben er det bare å glede seg til fortsettelsen. Up the Bees!!!!
FanForum er en nyhetsside og møteplass for alle fotballelskere, skrevet av de som kjenner laget best: supporterne.